Blog....

Translate

søndag 25. januar 2015

Rettferdighet og ikke rettferdighet!


 Foto: Illustrasjon

Ikke rettferdighet:  Det som ikke er å kalle rettferdighet  er at jeg som offer i mine saker, bare blir tilkjent en voldsoffererstatning  framfor å få mine saker ble ført for en rettferdig domstol, hvor overgriperen ble stilt for retten og dømt!  Eller at det i det minste hadde blitt forsøkt prøvd for en rettferdig domstol,  der overgriperne ble stilt  for retten ( og ikke dømt...) .


 Det og bare få en erstatning,  vil alltid være bare en plaster på såret,  og ikke rettferdighet!  For hver av oss ofre som velger å ta imot erstatning , uansett utfall av våre saker, kan erstatningsbeløpet være med og hjelpe hver og en av oss ofre, på hver vår måte. 


Men vi ofre tar ikke imot erstatning  fordi at det er rettferdigheten, men som sagt fordi at det kan hjelpe hver av oss på hver  vår måte. Jeg selv har så langt tatt imot en erstatning Kontoret for voldsoffererstatning , etter at en av mine saker ble henlagt av politiet etter bevisets stilling.


Jeg snakker for alle ofre. Enten overgrepsoffer, voldsoffer, osv..  Det er rettferdigheten mot måte våre overgripere vi vil ha!  En erstatning for oss, vil alltid være en plaster på såret, og ikke rettferdigheten.  Det er rettferdigheten mot overgriper vi vil ha!



 Foto: Illustrasjon

Rettferdighet: Det som er og kalles og være 100 % rettferdighet. Det er  at sakene mine hadde kommet opp for en rettferdig domstol, hvor overgriperne ble stilt for retten og dømt!  Om ikke,  at sakene mine i det minste hadde blitt forsøkt prøvd for en rettferdig domstol, overgriperen stilt for retten, og ikke dømt...) Men da hadde saken vært prøvd rettferdig i domstolen. Håper dere skjønner hva jeg mener. Dette er noe vi alle ofre  ønsker!



LES  OGSÅ:  Vil dere være med og gi deres støtte?Jeg vil gjerne få kjempe om rettferdighet for alle ofre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar