Blog....

Translate

tirsdag 13. oktober 2015

We were raped and abused. We choose openness! We must not remain silent!

 
 
 
 
 
 
 
En av mine blant favoritt toppbloggere/mammabloggere, Anna Rasmussen    fra Stavanger , har stått åpent frem med sin historie på bloggen
 
og media, om at hun ble usatt for voldtekt. Jeg selv har også stått åpent frem med min historie om overgrep og voldtekt.  Sammen, så har
 
både Anna  og jeg valgt åpenhet framfor å tie om det vi ble utsatt for. Vi skal ikke skamme oss. Vi skal ikke skjule oss. Vi skal ikke tro at
 
det er vår  skyld. Vi skal ikke tro at vi ofre har gjort noe galt. Og vi skal ikke tie om det. Sammen, er vi med på å bidra til åpenhet.  Sammen,
 
er vi med på å vise de som har gjort oss urett og andre, , at vi har overlevd. Sammen er vi med på å bidra til forebyggende arbeid. Sammen, er vi med
 
på å hjelpe andre der ute  i samme sitasjon. Sammen, er vi med på å vise at det går an å overleve. Sammen, er vi med på at både  dagens
 





system og samfunn  skal ta lærdom og ansvar. Har du  også blitt usatt for overgrep   og /eller voldtekt?  Eller noe annet vondt?  Har du skreve
 
din historie åpent eller anonym?t Legg igjen lenken til din historie under kommentarfeltet.  La oss stå sammen om åpenhet!  <3
 
 
Jeg planlegger om dagen flere foredrag, der jeg vil fortelle en del av min historie. Jeg vil også prøve å invitere blant annet Anna Rasmussen, 
 
til et av foredragene, og som har en historie å fortelle...
 


- Hva er seksuelle overgrep? Les her

- Hva er voldtekt? Les her

 
 
 
 
 
 
-  Anna Rasmussen forteller sin historie om voldteken: Les den på bloggen  her   og media  her
 
- Jeg foreller min historie om overgrep og voldtekt.  Les den på bloggen her  og  media   her
 
 
 
 
 "DEL"  og  "LIK"  dette innlegget!  Vis din støtte!  <3





Skjermtrump/Nettavisen.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar