Blog....

Translate

torsdag 8. oktober 2015

I was simply so angry, and retrieved the knife :(







Jeg er i dag en mann i 30-åra. Jeg har blant annet diagnosen, Posttraumatisk stresslidelse (PTSD) . For veldig mange år siden ble jeg som seksåring, reddet ut av et elendighet og helvete i hjemlandet mitt . Jeg reiser blant annet omfattende og l

angvarige omsorgssvikt , seksuelle overgrep,  fattigdom, vold, og mye mye annet elendig og helvete, til trygge, rike Norge. Jeg gledet meg til å få en ny mor, en ny far og en ny start på et nytt liv i Norge. Men dessverre så ble gleden veldig kortvarig for meg.


" Helt siden jeg kom til Norge har jeg både vært vitne til, opplevd, og utsatt for mye elendig. Hele min oppvekst som adoptivgutt i Norge ble et livshelvete, (Godt dokumentert) Ikke akkurat slik jeg hadde håpet på å få det i "det nye livet" i Norge...Det er så enormt mye som har skjedd,og jeg usatt for så mye,  at jeg må dele det litt og ta en ting av gangen for ka jeg blant annet har vært utsatt for.  Jeg tar om mobbingen først..


Når det gjelder om all grov mobbingen jeg har vært utsatt for,år etter år,  kan jeg fortelle om veldig mange forskjellige og vanskelige episoder gjennom de mange år. Jeg forsøker å fortelle om 2 av dem her..




 Slike karakteristikker måtte jeg høre daglig: " Mauren og brunosten. Vi har ikke bruk for gategutter her i Norge, så vi skal drepe deg og sende kista di til landet . Du kan bare reise hjem til landet ditt, for vi vil ikke ha deg her"




Jeg hadde fått mer enn nok av den grove mobbingen mot meg gjennom år etter år.Hele tiden hadde jeg bare stått som de mange sa,  "som et tre" og bare tatt imot. Sa ikke noe tilbake, gjorde ikke noe tilbake, heler ikke sladret. Gjorde jeg forsøk på det, ble jeg bl.a truet på livet.
Så kom en av de veldig mange dagene med mobbing på skolen.


 Jeg var alltid alene og for meg selv på skolen, som vanlig. Så hadde eg gått langt bort fra skoleplassen, og og var da alene.Men så etter en stund, var det kommet mange elever, ca. 15-20 elever.
De beggynte og slå på meg, slenge meg hitt og ditt og på bakken, (som leketøy,) . De kaller meg mye dritt som svartingen, gategutt, din lille prostituerte gutt,(Det var jo bl.a det eg hadde vært i hjemlandet), kom med forskjelige trusler, hvor  blant annet at om å drepe meg, osv ..

Da jeg enten aldri hadde klart eller turte å si eller gjøre noe tilbake i mange år, fikk jeg til slutt en følelse av sinne, (endelig så klarte jeg å følle det). Det førte til at jeg kom meg opp fra bakken,  gikk løppende rett opp til skolen, inn på kjøkkenet og hentet en kniv. Så gikk eg ned til de de helvetes mobberne og truet dem  og sa, hvis dere ikke slutter å mobbe meg, så skal eg skade dere med kniv..


Jeg vet at det ikke var riktig å hente kniv og true dem. Det gjør det ikke bedre. Men jeg hadde bare fått nok! Etter denne episoden, så klarte mange og plutselig å reagere. Men dem alle sa at jeg var problmmet på skolen, de skule anmelde meg osv.Men da jeg bl.a  ble offer grovt mobbing, som alle klart viste, men ikke gjorde noe. Da var det ingen som reagerte, eller gadd å bry seg..Rart? Ja!

Etter lang tid senere så sa dem mange, bl.a skolen,  at ingenting skulle gjøres med meg og den kniv-episoden. Dette fordi bl.a skolen og andre "plutselig forstod" grunnen til at eg hadde gjort som jeg hadde..
 Om  den grove mobbingen stoppet. Så er svaret er NEI, det gjorde det ikke. Den startetet opp igjen, og holdt på i mange år.


 - Episode 2,også på skolen: Så var det matfriminutt på skolen. Jeg satte meg på pulten min, og tok frem min lunch som jeg hadde tatt med hjemme fra. Da jeg hadde tatt opp matpakken og sittet en stund og  spist litt av den, kom det plutselig en gjeng elver inn i klasserommet. Det satt også andre elever rundt i klasserommet. gjeng-elevene som kom inn begynte å mobbe meg både verbalt, fyskisk, og psykisk. Det verste var at de til slutt banket meg opp i klasserommet . De andre elevene også satt der, satt bare og glode, og gjorde ingenting


Jeg måtte blant annet på grunn av den grove mobbing mot meg, flytte ut av kommunen/samfunnet. Rett og slett MOBBET ut av kommunen/samfunnet, hvor jeg  hadde kommet siden jeg ble adoptert og  kom til Norge.. Det var virkelig et ille sted!!


- Episode 3: Jeg var med en slektning på et arrangement i bygda. Også noen av mobberne var der. Etter å ha vært inne på arrangementet en stund, bestemte jeg meg for å gå ut litt. Ute så var også dessverre mobberne. Jeg så meg litt rundt i plassen, og eg prøvde å ungå dem. Men etter hver kom mobberne bort til meg.Det var ca. 8-10 av dem. De begynte å mobbe meg både psyksik og fysisk. Mobbet meg for hudfargen, hvordan jeg så ut, hvordan jeg snakket, begynte å slå meg, fike meg litt i ansiktet, osv. Så plutselig sier de at jeg kan få noe penger av dem, men da må jeg gå ned et hull med gitter på. Jeg ville ikke helt det, men etter hvert med mye mass fra dem, gjorde jeg det. De kastet penger ned i hulet, og ba meg gå  ned å hente det. Jeg gikk så ned, og de la så gitteret over. Så plutselig så begynte de å tisse på meg mens de lo og sa mye dritt til meg..


På grunn av blant annet et liv fullt med seksuelle overgrep, mobbing, og mye mye annet, har jeg bl.a  diagnosen PTSD - (Post Traumatisk Stress Lidelse)
 NB: Skrivefeil osv...
( Jeg skal skrive litt mer om livet i hjemlandet, og her i Norge, senere. ..)





(Illustrasjonsfoto

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar